.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون عمرانی استانداری هشدار داد
تولید روزانه ۴۰۰۰ تن زباله در مازندران/ هدررفت ۸۸ درصدی آب‌های سطحی استان
معاون امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه میزان تولید زباله استان ۴۰۰۰ تن به صورت روزانه است و در پیک جمعیتی سال به هشت تا ۱۱ تن می رسد، هشدار داد: ۸۸ درصد آب‌های سطحی مازندران هدر می رود و تنها ۱۲ درصد مهار می شود که به علت ضعیف بودن شبکه مهار، تنها ۶ درصد از این آب‌های سطحی استفاده می شود.
تولید روزانه ۴۰۰۰ تن زباله در مازندران/ هدررفت ۸۸ درصدی آب‌های سطحی استان

به گزارش شمال نیوز، رضا علیخانی در آئین آغاز بکار پروژه و نهضت بزرگ آسفالت در منطقه هلستان نوشهر، راه را یکی از مهمترین مشکلات استان مازندران، مطرح و اظهار کرد: با وجود اینکه این استان ۱.۶ مساحت کشور را دارا است اما ۱۱ درصد تردد کشور در این استان صورت می گیرد و این امر مستلزم ارائه خدمات مناسب در این بخش است.

 

علیخانی به موضوع فاصلاب به عنوان یکی از مشکلات مازندران پرداخت و گفت: با اینکه استان بر روی منابع آبی است اما از نظر تنش آبی دچار مشکل است زیرا ۸۸ درصد آب‌های سطحی هدر می رود و تنها ۱۲ درصد مهار می شود و به علت ضعیف بودن شبکه مهار، بازهم تنها ۶ درصد از این آب‌های سطحی استفاده می شود.

 

وی با ابراز نگرانی از اینکه اگر به موقع تلاش نشود و زیرساختهای آب اصلاح نشوند در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم بود، افزود: در استان مازندران ۱۴۰ هزار حلقه چاه آب کشاورزی و ۷۰۰ حلقه چاه آب شرب وجود دارد.

 

معاون عمرانی استانداری مازندران در خصوص موضوع پسماند استان با بیان اینکه میزان تولید زباله استان ۴۰۰۰ تن به صورت روزانه است و در پیک سال به هشت  تا ۱۱ تن می رسد، تصریح کرد: طبق گفته پیمانکار تا ۲ ماه آینده زباله سوز نوشهر به صورت کامل به بهره  برداری می رسد و همین کار در ساری و پنج نقطه استان پیاده سازی می شود.

 

علیخانی، یکی از سیاست های دولت را محرومیت زدایی و ایجاد توازن در خدمت رسانی عنوان کرد و یادآور شد: احیای بافتهای فرسوده و توجه به مناطق کمتر برخوردار در اولویت اصلی ما است و در همبن راستا قرار شد معابری که در نوشهر از آسفالت برخوردار نیستند آسفالت شوند.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار متر معبر خاکی در نوشهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای این موضوع اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان کنار گذاشته شده است که با آن ۷۵ درصد از معابر شهر از نعمت آسفالت که حدود ۲۰۰ هزار مترمربع است برخوردار خواهند شد.

 

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه برای احیای بافت های فرسوده برنامه های خوبی داریم، تاکید کرد: باید پویشی را در شهر ایجاد کنیم تا در راستای نهضت ملی مسکن و سطح اشغال گام برداشته شود تا بافت های فرسوده را به بافت های بهینه قابل استفاده تبدیل کنیم و در این راستا تسهیلات خوبی داده می شود.

 

علیخانی ادامه داد: اولویت ما خدمت رسانی به کل استان است و تمام تلاش ما خدمات عادلانه توام با تخصص است.

 

در ادامه مراسم، عباس همپا، شهردار نوشهر نیز با بیان اینکه اولویت شهرداری و شورای شهر ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار است، اظهار کرد: منطقه هلستان نوشهر با جمعیت بالا یکی از مناطقی بوده  که در کمیته فنی در بازآفرینی شهری قرار گرفت و برای آسفالت همه معابر آن قیر نیز تعلق گرفته است.

 

همپا به تعویق افتادن بازنگری طرح جامع تفصیلی نوشهر را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت : یکی از آرزوهای دیرینه شهروندان نوشهری بازنگری این طرح است که این امر با پیگیری معاون عمرانی و مدیر کل شهری استانداری مازندران محقق خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: با این طرح املاک شهروندان که وضعیت آن نامشخص بوده است از سرگردانی درخواهد آمد.

 

شهردار نوشهر متذکر شد: منطقه هلستان از جمله مناطقی است که در اولویت طرح جامع شهری و بازآفرینی شهری باید دیده شود تا توسعه یابد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.